رفع ریجکتی از طریق درخواست تجدید نظر (ریکانسیدریشن)

اگر فکر می‌کنید که ریجکت‌ شدن ویزا بر اثر اشتباه آفیسر مهاجرتی یا برداشت اشتباه او از شرایط شما بوده است، می‌توانید برای رفع ریجکتی ویزای توریستی کانادا، درخواست تجدیدنظر یا ریکانسیدریشن بدهید.

با این کار درخواست قبلیتان دوباره به همان آفیسر مهاجرتی ارجاع داده خواهد شد. اما این بار شما باید در قالب یک نامه به دلایل خود برای اشتباه آفیسر مهاجرتی اشاره کنید و بگویید چرا فکر می‌کنید آفیسر اشتباهی مرتکب شده است.

درخواست تجدیدنظر گاهی به نتیجه نمی‌رسد؛ اما انجام آن می‌تواند باعث شود که اگر کار به کورت یا دادگاه فدرال کشید، دفاع از پرونده شما راحت‌تر باشد. توجه داشته باشید که درخواست تجدیدنظر فقط در شرایطی مناسب است که دلایل شما برای اعتراض به ریجکتی ویزا موجه باشد؛ یعنی وقتی پرونده‌تان کامل و مدارکتان قوی و معتبر بوده و اشتباه از سوی آفیسر مهاجرت رخ‌ داده است.

   مثال

تصور کنید که برای شرکت در مراسم عروسی دوستتان قصد سفر به کانادا را دارید و حتی یک نسخه از کارت دعوت و اطلاعات مراسم را نیز ضمیمه پرونده کرده‌اید. اما آفیسر پرونده شما را به‌دلیل واضح نبودن هدف از سفر ریجکت کرده است!

همچنین، با بررسی نوت آفیسر متوجه می‌شوید که او اصلا متوجه کارت دعوت به عروسی نشده است. در این شرایط، می‌توانید درخواست ریکانسیدریشن دهید و در درخواستتان تاکید کنید که به مدارک الصاقی توجهی نشده است.

 

مهاجرت به کانادا از طریق ویزای تحصیلی

مهاجرت به کانادا از طریق روش اکسپرس اینتری